Er jeres virksomheden klar til et udenlandseventyr?
Sponsoreret indhold.
Enhver virksomhed har som hovedmål at skabe vækst. Den skal kunne betale regninger, lønninger og gerne levere et overskud – og så skal kunderne selvfølgelig være glade. Det er alfa og omega og det allermest basale. Herefter kommer så de drømme, som en virksomhed kan have: Virksomheden skal være den største i Danmark, skal have en ultrahøj kvalitetsgrad eller skal overtage udlandet. Det kræver meget at få en virksomhed op at køre i Danmark på et marked, der ofte tilbyder hård konkurrence med stærke produkter. Virksomheden og de ansatte skal være lavet af noget særligt.
De interne linjer og kvalitetstjek
Det særlige er først og fremmest det produkt, som virksomheden udvikler. Herefter kommer markedsføring, salg, transport og administration. Alle disse dele skal have en høj kvalitet, når virksomheden skal slå igennem i udlandet. Når virksomheden vokser og skal sælge på et nyt marked, er de rene linjer og den høje kvalitet kun endnu vigtigere. Her handler det om, at I kan stole på hinanden og ved, hvad jeres mission er, og hvilken kvalitet I skal præstere. Hvordan sørger I så for, at alle i virksomheden forstår det budskab? I vil gøre klogt i at tage på teamudvikling.
Udvikl det bedste team
Alle ansatte i virksomheden skal inddrages og være en del at missionen. Jeres mission om at komme til udlandet, se et nyt marked samt udfordre det og blive udfordret kræver, at teamet er stærkt. Med teamudvikling sørger I for bedre kommunikation, styrket sammenhold og generelt en højere kvalitet i de ansattes arbejde. Når man skal præstere i en virksomhed, er det ikke bare lønnen, de ansatte tænker på. Det at levere et godt resultat til sine chefer og medarbejdere er noget, som alle bliver stolte af.
En sjusket virksomhed frasorteres
Markedet i Danmark er svært at komme ind på. Det udenlandske marked – ligegyldigt hvilket – er utroligt hårdt at komme ind på. Hvorfor skal udenlandske kunder købe jeres produkter, hvis de kan få noget, der minder om jeres produkter, fra deres egne landsmænd? De vælger jeres, fordi I har et bedre produkt, har en højere kvalitet og er pålidelige. Hvis I sjusker, fejler I på det hårde, udenlandske marked. Som alle virksomhedsejere ved, er en virksomhed aldrig stærkere end sit svageste led. Det svageste led skal derfor styrkes.
Det svageste led styrkes ved at stole på hinanden, arbejde godt sammen og altid tænke på jer som et team. Jeres svageste led skal være bedre end konkurrentens bedste led. Det må være jeres drøm som virksomhed.